Is een kankergezwel eetbaar?

Ik at gisteravond kippenlevertjes, en aan één van de levertjes leek een kankergezwelletje te zitten. Dit was niet zo, maar toen kwam ik op deze vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
jc54
9 jaar geleden
Wanneer noem je iets "eetbaar"..........
Rieneke1
9 jaar geleden
Je zal niet ook kanker krijgen of zo.
Het betreft gewoon cellen die zich ongelimiteerd blijven delen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is komt een kip die kanker heeft niet door de vleeskeuring.
Rieneke1
9 jaar geleden
Is dat niet meer voor het idee Maarten? Meen dat wild met gezwellen wel gewoon op het bordje belandt?
jc54
9 jaar geleden
Wanneer wordt bij een kip kanker geconstateerd, op welke leeftijd?
Een plofkip wordt slechts 6 weken oud.........
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op papier wordt alles gecontroleerd Rieneke. Wild kan makkelijker langs de controle glippen omdat het niet de gebruikelijke route van slachtvee volgt.
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat begrijp ik Maarten, wat ik bedoel is dat het niet door de keuring komt vanwege het idee erachter, niet omdat het schadelijk is voor de volksgezondheid?

Het beste antwoord

Ja, een kankergezwel is eetbaar. Het bestaat gewoon uit cellen.
Het is een kankergezwel omdat er een paar letters in het DNA zodanig anders zijn dat de cellen (in het levende organisme) met grotere snelheid delen. Dat wordt dan (in het levende organisme) bewerkstelligd door hormonen. Eiwitten. Die gewoon weer een aaneenschakeling van de gebruikelijke aminozuren zijn.
Om op te eten is noch met het DNA noch met de eiwitten iets mis. Het wordt in je lijf niet als DNA of hormonen gebruikt, maar als grondstof voor je eigen stofwisseling.