Kan je zelfrijzend bakmeel vervangen door gist als je pizza wilt maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.1K
Amadea
9 jaar geleden
Gist is een middel om deeg te laten rijzen. Er is zelfrijzend bakmeel bedacht om dat proces te versimpelen.
Van alleen gist kan geen deeg gemaakt worden. Dat doe je door het toe te voegen aan (tarwe)meel.

Antwoorden (4)

Ja wil prima.

Er zit een soort rijsmiddel (bakpoeder) in en dat maakt het deeg luchtig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, , tenzij je bloem / meel bij de gist gebruikt.
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Jij hebt zelf de vraag verkeerd gelezen, @Petwil. Er staat niet of je van zelfrijzend bakmeel een pizza kunt maken, maar of je in plaats van dat bakmeel gist kunt gebruiken.
Vervang zelfrijzend bakmeel voor bloem+gist.

Ik maak altijd pizza met gist, nooit met zelfrijzend bakmeel, en dit is ook hoe ze het doen in het land waar de pizza vandaan komt: Italië.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik maak pizza altijd met bloem, water, olijfolie, gist en een beetje zout