Ik krijg de mini-worteltjes niet gaar, wat doe ik fout?

Op het zakje staat: kook in een laagje water in ca 20 minuten beetgaar. Maar ze moeten helemaal gaar zijn. Zelfs na ruim 30 minuten waren ze nog steeds "beetgaar" oftewel helemaal niet gaar. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
7.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
probeer eens stomen, gaat iets sneller en er blijven meer vitamines in. je kunt los stoommandje halen bij o.a. Ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90112531/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zijn voor zover ik kan zien, doorgesneden waspeentjes. Deze kun je met water uit de waterkoker opzetten, aan de kook brengen en dan na 10 minuten even prikken/controleren en vervolgens afhankelijk van de dikte van de peentjes nog 5 minuten.
Ze kunnen helemaal onder water en grote stukken doorsnijden, anders duurt het onevenredig lang, wordt er ook niet lekkerder op.

Het beste antwoord

Meestal klopt het niet wat op de zakjes staat. Ik vergelijk het met aardappelen, dus net onder water en dan 20 minuten moet voldoende zijn maar boor echt helemaal gaar dan kan je nog een minuut of 7 extra laten koken. Misschien het water niet aan de kook gedurende de gehele bereidingstijd!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Hendrik, dat zou kunnen, ik heb steeds gekeken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je advies. Sinds ik de deksels van de pannen niet steeds oplicht gaat het een stuk beter.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het aan het soort wortelen ligt, bospeen en winterwortelen zijn meestal wel gaar in twintig minuten.
Probeer het om water eerst te koken en ze dan in de pan te doen. Ik snij ze meestal nog eens door dan zijn ze wel in 20 minuten gaar