Welke groenten/kruiden gebruik je in de pan om de mosselen een goede smaak te geven?

Ik hoor over prei en soepgroenten en over bier?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
5.7K
bamibal
9 jaar geleden
Ik doe altijd alleen een zakje soepgroente en ongeveer een glas witte wijn.
jc54
9 jaar geleden
Hoeveel recepten wil je hebben? Hier heb je in elk geval het recept met bier en soepgroenten.
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/vis_en_schaaldieren/gekookte-mosselen-14185.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stukjes selder en ajuin mag je zeker niet vergeten.
paulus811
9 jaar geleden
Tomatenpuree en witte wijn en aangefruite groenten zijn ook prima te doen. Beginnen met ui en knof
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo puur mogelijk, wortel en prei, heerlijk. Maar verder kan bijna alles wat smaak aangeeft. Meer Soepgroenten vind ik minder lekker!
Reddie
9 jaar geleden
Als je zoveel moeite doet om van mosselen iets smakelijks te maken, waarom zou je er dan nog mosselen bij doen?
Groentesoep is op zichzelf al heerlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat ik het hele jaar door heerlijke groentesoep maak en een enkele keer maar mosselen, niet eens ieder jaar... ;-)
Maar ook omdat ik tegenstrijdige dingen hoorde.

Het beste antwoord

De klassieke groentes die je ook in een bouquet garni doet: ui in partjes, wortel in stukken, prei. En desgewenst wat groene kruiden als peterselie, wat selderij. Plus een scheut witte wijn. Bier zou ik niet doen, het is erg dominant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst ui, knoflook in plakjes en lente ui of prei bakken in olijfolie, dan een 1/2 bosje verse tym erbij (in z'n geheel) en even glazig bakken, dan een blikje tomatenpuree en een scheutje witte droge wijn erbij en dan de mosselen erbij.

De verse tym geeft een geweldige lekkere smaak aan de mosselen.
9 jaar geleden
Je kunt eventueel ook een zak mosselgroenten bij de visboer of de supermarkt halen.