Waar kun je pistachenoten vinden die niet gebrand zijn noch gezouten?

Toegevoegd na 4 dagen:
ik heb t nodig om oosters gebak te maken.

9 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak worden er bij een kaasboer noten in alle soorten en maten verkocht, ook niet gezouten en niet gebrand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de versafdeling in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een natuur/reformwinkel of biologische winkel hebben ze altijd wel ongezouten en ongebrande noten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben erg benieuwd waarom je ongebrande noten zou willen kopen.
JAHCobus
9 jaar geleden
En in supermarkten hebben ze alleen hele kleine hoeveelheden. Notenwinkels hebben t alleen ongezouten en ongebrand nog in dop. Dat moet sneller kunnen hoop ik en goedkoper.

Antwoorden (2)

Ongebrande pistachenoten hebben een hoog enkelvoudig onverzadigd vetgehalte en een hoog eiwitgehalte. Verder bevatten ze vezels, vitamine C en E en mineralen zoals kalium, mangaan, magnesium, fosfor en calcium. Je kunt ze hier bestellen: http://www.denotenshop.nl/product/pistache-noten-ongebrand/
Amadea
9 jaar geleden
Je kan zo op de Turkse markt krijgen in Beverwijk.