Wat is het verschil tussen whipped cream en heavy whipped cream?

Op internet vond ik een recept om zelf ijs te maken in het engels. Hier in stonden o.a. whipped cream en heavy whipped cream. Toen ik vanmiddag in de winkel ging kijken vond ik verse slagroom en opgeklopte slagroom. Zijn dit de ingredienten die ik zoek of zit ik er naast?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
44.8K

Het beste antwoord

Heavy whipped cream heeft een vetgehalte van tussen de 36 en 40%. Die slagroom blijft daardoor beter stevig, en door het bij het bereiden van ijs te gebruiken wordt dat lekker romig.
Whipped cream is gewone slagroom. Dat heeft een vetgehalte van gemiddeld 30%.

Die 'zware' room is in Nederland niet verkrijgbaar. Je kunt er gewone slagroom voor gebruiken, en neemt dan een derde deel meer slagroom dan er in het recept staat.

Toegevoegd na 10 minuten:
Cream is room, en whipped cream is slagroom. Wanneer in een recept 'whipped cream' staat, dan gebruik je dus geen vloeibare maar opgeklopte slagroom.
Amadea