Benodigd:
5 el witte wijnazijn, zout, vers gemalen peper, 2 tl oregano, 2 el olijfolie, 2 avocado's, 2 el citroensap, 80 gr. champignons, 100 gr. dun gesneden rookvlees zonder zout, 1 sjalotje, 1/2 bakje kersttomaatjes.

Bereiding:
Voorbereiding
Klop een sausje van de azijn, wat zout en peper, de oregano en de olie. Schil de avocado's, verwijder de pitten en houd ze apart. Snijd de avocado's in de lengte in plakken en besprenkel ze met wat citroensap. Leg de pit tussen het vruchtvlees, dek het af met een stukje huishoudfolie en zet de avocado in de koelkast, het vruchtvlees wordt dan niet zo snel bruin. Maak de champignons schoon, snijd ze in dunne plakjes en besprenkel ze met wat citroensap. Snijd het rookvlees in dunne reepjes. Pel en snipper de sjalot. Maak de tomaatjes schoon en snijd ze in pakjes. Schep het sausje door de champignons, het rookvlees, de sjalot en de tomaatjes en laat het in de koelkast ca. 20 minuten marineren.

Bereiding
Verdeel de avocadoplakjes over zes bordjes. Neem het rookvlees met de groenten uit de marinade en verdeel dit over de bordjes.Besprenkel de avocadoplakjes met de marinade. Geef er geroosterd brood en boterkrullen bij.