kan ik frituurolie nog voor iets anders gebuiken ?

vermits mijn kleinkinderen enkel in de vacantie komen wordt de frituurolie slechts 2x gebruikt. na het filteren wordt ze weggezet in flessen om na 3 maanden te worden weggekieperd. kani k ze ook nog voor iets anders gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
12.1K

Het beste antwoord

Frituurolie (geen frituurwet) kun je gebruiken bij he bakken van pannenkoeken. Je proeft het wel, maar ik vind het helemaal niet vies.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een diesel auto hebt kan je het in je tank doen, rijd hij lekker op :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet wel een frituurpan achter in de auto, dan heb je in ieder geval een verklaring waarom je auto zo verschrikkelijk stinkt ;)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Het werkt wel, maar volgens mij is het verboden.
Afhankelijk van het soort frituurolie kun je er ook vetbollen van maken voor de vogels in de winter.

Toegevoegd na 13 minuten:
Koop dan wel frituurolie / vet waar de stollingstemperatuur wat hoger ligt zodat het vet bij kamertemperatuur al een vaste stof is, en niet meer vloeibaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
teusvh
9 jaar geleden
Vetbollen maken van olie? Dan moet het wel heel hard vriezen,anders liggen ze direct in een plasje onder je voederhuisje :-)
Fietsketting mee smeren.oliebollen in bakken.misschien ook vaker zelf frietjes eten,mmmm.
9 jaar geleden
Je kan je (diesel) auto er op laten rijden; http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/77243-biodiesel-verbod-op-schone-brandstof.html

Je kan er energie mee opwekken; http://partyflock.nl/news/23427:Energie-uit-frituurvet-op-Mysteryland