Wie weet welk Turks gerecht dit is?

Ik heb ooit bij Turkse mensen thuis gegeten, en dit eten was echt zo lekker maar ik kan er echt niet achterkomen wat dit is geweest. Ik zie deze mensen ook niet meer dus kan het ook niet vragen helaas.

Het is eigenlijk vrij simpel en iemand die het gerecht kent zal meteen weten wat ik bedoel. Het was een soort van salade of koude schotel. Ik weet eerlijk gezegd niet of het koud hoort te zijn of dat het gewoon al afgekoeld was, kan het me eerlijk gezegd niet herinneren. Het werd wel tijdens het avondeten opgediend dus het was geen ontbijtgerecht. Het was ook geen hoofdgerecht, weet ik vrij zeker. Er stond van alles op tafel toen dus weet niet wat nou ook alweer het hoofdgerecht was.

Ze aten die koude schotel gewoon met Turks brood, stukje brood openscheuren en je pakt gewoon wat van die salade.

Het enige ingredient dat ik me kan herinneren is...aardappel. Gekookte aardappel, in frieten gesneden dacht ik. Dat is ook de reden dat ik dit onthouden heb namelijk, want ik heb nog nooit koude aardappel ZO lekker gevonden.

Is er ook maar iemand die dit iets zegt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Klinkt als een Turkse aardappelsalade vaak in de oven bereid en dan kun je deze warm of koud eten de aardappelen worden wel voorgekookt
Het gemakkelijk zijn als je weet welke groenten er in zaten
Meestal zijn dit aubergine courgette uien tomaten en wat er maar voor handen is
Er wordt gewerkt met lekkere kruiden en natuurlijk olijfolie want dat stolt niet als het afkoelt
De groenten worden met de aardappelen gegaard in de oven met wat bouillon zo marineren de aardappelen en krijgt alles een mooie smaak
Heerlijk knoflook en koriander en olijven.
Vaak worden in plaats van gewone aardappel ook zoete aardappel gebruikt .........
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het gewoon de Turkse variant van een Hollandse koude schotel is: Ofwel je legt allemaal lekkere dingen bij elkaar, net waar je zin in hebt of welk seizoen het is. Samenstelling kan dus steeds weer anders zijn. Blader eens wat Turkse kookboeken door
anneliez