Waar kun je in Nederland chocolade kopen die het recept heeft van de Inca's?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Inca's dronken geen chocolade, de azteken en de maya's wel. Hun cacaodrank smaakte trouwens heel anders dan de chocolade zoals we die nu kennen.

Antwoorden (1)

De hedendaagse variant van een mysterieuze drank die de Azteken ooit brouwden is Sjokolatl. De bittere drank, die door de Azteken xocoatl genoemd werd maakten zij van cacaobonen. Het ging vermoeidheid tegen en bevatte volgens hen de wijsheid van de goden.

Vorig jaar vond op diverse horecabeurzen de introductie van Sjokolatl plaats. Een chocolaatje op basis van Belcolade-chocolade en in de vorm van een oer-Hollandse kattentong wordt geserveerd bij een glaasje warme of koude volle melk. Door met het chocolaatje in de melk te roeren lost die met een marmereffect op in de melk.

Het wordt gefabriceerd door Robèrt's Chocoladewerken in Roosendaal. Zij kunnen als enige vertellen waar hun chocolaatjes te koop zijn. Er is nog geen winkel of restaurant te vinden die/dat ermee adverteert.
Amadea