Hoe verdrijf ik snel een baklucht?

Straks zijn mijn ouders een uur weg ongeveer en ik ga dan als verrassing chocokoekjes met banaan en kaneel bakken voor vanmiddag bij de koffie, want er komt een familielid die we lang niet gezien hebben. Nu wilde ik het als 'verrassing' houden, dus als mijn ouders terugkomen mogen ze niet weten dat ik iets gebakken heb. Dus er mag geen bak/koekjeslucht meer in de keuken hangen. Iemand tips hoe me dit lukt? Heb dus een uur de tijd en het bereiden/bakken van de koekjes duurt in totaal een half uur.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal wegkrijgen in z'n korte tijd gaat denk ik niet lukken.

Antwoorden (6)

Een pannetje met wat azijn op het vuur aan de kook brengen,of ook wat water met een goede schep koffie opwarmen...maar ja dan zit je met die luchtjes,maar misschien kan je voor de koffie dit nog goedpraten...
fremar
10 jaar geleden
Als je een goede relatie met de buren hebt, vraag je of je ze daar mag afbakken
anneliez
10 jaar geleden
Misschien dat je een buitendeur of een raam kan open zetten, de afzuigkap aanzetten of je kan een pannetje water met andy (geur naar keuze) op het fornuis aan de kook komen. Even een tijdje zachtjes laten koken en je huis krijgt een heerlijke geur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
*Vlak voor het bakken, frituren of koken een paar waxine lichtjes of kaarsen bij het fornuis en in de kamer aansteken en weg zijn de geurtjes! De kaarsen nog even na laten branden [of op tafel zetten voor de sfeer]!

*Tegelijkertijd iets anders koken/bakken dat een heel andere lucht afgeeft... een overheersende lucht.

http://www.anbo.nl/afdelingen/dubbeldam/oma-weet-raad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van HG hebben ze een spuitbus voor dit soort geuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dat hebt kun je deodorant die naar niets ruikt in de keuken spuiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat heb ik wel eens geprobeerd. Maar het resultaat was misselijk makend...