Hoe voorkom ik dat saucijzenbroodjes nat blijven tijdens het bakken?

Als ik saucijzenbroodjes in de combimagnetron klaar maak blijven ze aan de onderkant altijd vochtig, soms loop er zoveel vocht langs dat ze niet lekker knapperig meer worden.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Ik leg ze op de plaat met een bakpapiertje.
Als ik ze bij vrienden in de oven bereid gaat het wel goed, en worden ze wel knapperig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Antwoorden (4)

dat komt door het magnetron gedeelte, de gooit er vocht bij. eigenlijk niet voorkombaar, licht aan je magnetron, sommige magnetrons doen het wel goed
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat je beter een gewone oven kunt gebruiken voor worstebroodjes, dan blijven ze lekker.
Smakelijk
10 jaar geleden
Je zou het ook eens kunnen proberen zonder bakpapier, als je dit wel doet kan er inderdaad vocht ontstaan aan de onderkant (damp die van de saucijs afkomt kan niet weg). Dus doe ze gewoon eens op een rooster!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na jaren gewerkt te hebben met een hete lucht oven, heb ik ook een combi- of
3-weg magnetron.

De temperatuur is belangrijk 190* en natuurlijk de tijd in de oven 15.minuten elektrische oven.

Waarom zijn je saucijzenbroodjes vochtig? dat is niet logisch, het deeg is droog en het 'saucijzen'-mengsel zou ook droog moeten zijn, tenzij je er iets anders, iets dat vochtig is, in doet.
Probeer het eens met het recept van Rudolph van Veen.

Het laatste is : waarin of waarop, bakpapier of een rooster, hoog of laag?

En vergeet zeker niet om de functie op ---> oven te zetten en niet op combi.