Bestaat er een handig keukenapparaat om paprika's van steel en pitjes te ontdoen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
bamibal
10 jaar geleden
Ja, het "aardappelschilmesje".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht aan iets meer high-tech, het aardappelschilmesje apparaat kende ik al :-). Zoiets van een bakje met een zwengel, paprika erin, zwengelen en klaar. Kan op het internet alleen niets vinden omdat ik geen idee heb waar ik op moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snijd nu eens met dat aardappelmesje heel voorzicht van boven naar beneden een plakje af op dat deel wat het verste van het midden zit. Dan kun je naar binnen kijken en plak voor plak afsnijden en het geheel van pitjes blijft keurig aan elkaar zitten. Dat krijg je met geen enkel apparaat zo mooi voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Binnen 15 sec. Met een mes.
http://www.youtube.com/watch?v=eLyjNcCwl6I
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Moordigger, ik ga een goed mes kopen en dan in 15 seconden een paprika soldaat maken !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet welke methode jij gebruikt Caat maar ik vind in ieder geval de mijne veel beter werken dan die uit het filmpje.

Het beste antwoord

Het zou zomaar kunnen dat in USA, waar ze gek zijn op dat soort dingen, zo'n apparaat verkocht wordt, het liefst via telemarketing, en dan zal dat apparaat in China zijn gemaakt... maar ik ken ze niet.
Dus mijn antwoord is "nee".

Wat ik met afstand het handigste en snelste apparaat vind, is een fatsoenlijk koksmes in combinatie met de juiste techniek.
Ik snijd altijd een paprika in de lengte langs de 'naden', inclusief steel, en krijg dan twee halve paprika's.
Stap twee: gewoon met je vingers, druk de basis van de steel naar binnen en naar beneden, en dan scheurt de steel en het overgrote deel van het zaadlijst vanzelf los van het vruchtvlees. Nog een keer doen met de andere helft.
Even de twee halve paprika's kloppen om de laatste losse zaadjes af te schudden... en klaar binnen 30 seconden, inclusief afwastijd, want het mes hoef je alleen maar onder de kraan te spoelen.
Dat gaat nóóit van het leven zo snel met welk apparaat dan ook, als je de tijd meerekent die je nodig hebt om het apparaat uit de kast te halen, in elkaar te zetten, gebruiken, afwassen, opruimen...

Met deze methode heb je trouwens het minste verlies van eetbare delen van een paprika.

Geef mij altijd maar een goed mes!