Hoe maak ik een lekkere pan hachee voor mezelf waar ik twee dagen van kan eten?

Heb dit nog nooit gemaakt, maar wil dit graag leren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
6.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkele dagen blijft het in de koelkast wel goed, voor langer bewaren kun je porties invriezen.

Het beste antwoord

5 uien
50 g boter of margarine
600 g grof hacheevleesHacheevlees
zout
(versgemalen) zwarte peper
2 volle eetlepels bloem
1 vleesbouillontablet
2 eetlepels azijn
1 theelepel suiker
2 laurierblaadjes
4 kruidnagels
Scheut rode wijn.
Eetlepel tomaten puree
Uien pellen en grof snipperen. In braadpan boter verhitten en vlees al omscheppend bakken. Ui na ca. 2 minuten meebakken.
2. Vlees bestrooien met zout, peper en bloem en omscheppen. Bouillontablet en 1/4 liter warm water en wijn toevoegen, zodat vlees net onderstaat. Azijn, suiker, tom. puree , laurierblaadjes en kruidnagels toevoegen.
3. Aan de kook brengen en vlees met deksel schuin op pan op zacht vuur (op vlamverdeler) in ca. 3 uur gaar stoven. Jus proeven en eventueel op smaak brengen met zout en peper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kilo mooi rundvlees
1.5 kilo uien
Peper, zout en laurier en eventueel een zakje hachee kruiden.

Doe het vlees in een pan met ruim magrine, en na kort braden water toevoegen, vervolgens de uien toevoegen en kruiden naar smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bereidingstijd: 180 minuten
Personen: 4

Ingrediënten
600 gram magere runder poulet
peper en zout
70 gram boter
5 grote uien, in ringen
1 teentje knoflook, geperst
2 eetlepels bloem
3/4-1 liter vleesbouillon
2 plakken ontbijtkoek, in blokjes
2 kruidnagels
2 blaadjes laurier
2 eetlepels azijn

Bereiding
Bestrooi het vlees met zout en peper en bak het in boter in 10 minuten rondom bruin. Schep het vlees uit de pan en houd het warm. Bak ui en knoflook 8 minuten in het achtergebleven braadvet. Leg het vlees terug in de pan, strooi de bloem erover en schep alles goed om. Verwarm de bouillon en schenk deze in de pan. Voeg ontbijtkoek, kruidnagels, laurier en azijn toe en laat de hachee afgedekt op zacht vuur 21/2 uur stoven. Serveer de hachee met gekookte aardappelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenvoudig en altijd goede reacties gehad:
750 gram riblappen,
2 of 3 uien,
3 plakken ontbijtkoek,
flesje trappistenbier,
scheutje azijn,
zout en peper.
Lekker lang sudderen en eventueel een schep sambal erbij en klaar!
En natuurlijk ook een flesje trappistenbier voor de kok ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hachee, recept voor hollands stoofvlees.

Ingrediënten:

•500 gram runderbraadlappen of hachee vlees
•ca 700 gram grote uien (dat zijn er een stuk of 3)
•5 kruidnagels
•2 laurierblaadjes
•1 klontje boter
• bloem
•1 blokje rundvleesbouillon
•250 cl warm water
•1 scheut azijn
•1 flesje Grimbergen dubbel, of een ander donker biertje
•bloem
•zout
•peper

Hachee is zo'n echt hollands wintergerecht wat er altijd wel ingaat. Die kruidnagel uit de hachee kwam echter met de VOC mee uit de Molukken, dus het accent aan deze stoofpot is exotischer dan je zou denken.
Moeilijk om klaar te maken is het niet. Integendeel. Je moet wel gedurende minimaal 3 uur af en toe even naar de pan kunnen kijken om in de gaten te houden of de hachee niet droogkookt.

Snijd het hachee vlees in stukken.
Doe in een kom flink wat bloem en meng dat met zout en peper. Haal het vlees door de bloem heen, zodat het rondom bedekt is met een wit laagje.
Verwijder de schil van de uien en snijd deze in ringen.
Smelt het klontje boter in de pan en schroei het vlees rondom dicht en bruin.
Doe de uien in de pan, samen met de kruidnagels en de laurier. Roer het geheel even door en bak de uien glazig.
Los het bouillonblokje op in het warme water.
Voeg de bouillon toe aan het stoofvlees, samen met de azijn en het donkere biertje. Ik heb een flesje Grimbergen gebruikt, maar elk ander donker bier werkt ook.
Zodra het geheel kookt zet je het op het allerlaagste pitje en stoof je het in dik drie uur gaar. De uien zijn dan tot een papje gekookt en de bloem zorgt ervoor dat de hachee mooi gebonden is.
Breng de hachee op smaak met zout en peper. Lekker met rijst of een kruimige aardappel. Zo kom je de winter wel door!
Om wat meer scherpte in de saus te brengen kun je een mespunt sambal toevoegen, maar echt nodig heeft de hachee dat niet.

Smakelijk eten !!