een doos met allemaal dubbele eierdooiers hoe kan dat?

De vraag is al enigszins beantwoord bij vraag "Waarom heeft een ei dubbele eierdooiers? Zijn er speciale 'dubbele dooiers kippen ?"
Maar nu, hoe kan het dat een hele doos van 20 eieren allemaal dubbele eierdooiers kan bevatten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2K

Het beste antwoord

Dat kan, omdat ze speciaal worden uitgezocht. Bij het screenen van eieren kun je dat namelijk zien.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okay dat is duidelijk. Ik had ze destijds gekocht bij de AH, het was gewoon een doos medium eieren. Dubbele dooiers worden er niet verkocht in de AH zeker niet in de dozen met 20 stuks. Denk dat de boer een foutje heeft gemaakt dan bij het sorteren.
Vond het al vreemd, ze worden dus gescreend.
Thnx!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HIer heb ik wat aan!

Andere antwoorden (1)

Er zijn inderdaad kippen die dubbeledooiereieren leggen. De kippenboer hier heeft me dat verteld. Hij gaf mij daarop een doos met eieren mee om het te bewijzen. Die eierdozen waren dus gevuld met verse eitjes (zeg maar gerust eieieren) van zijn 'dubbeldooierkippen'.