Waarom wordt Argentijns rundvlees regelmatig zo geroemd?

Is dit aantoonbaar juist? Waardoor komt dat dan en zijn er ook Europese (andere of betere) vergelijkbare soorten vlees?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Het beste antwoord

Argentijns vlees is zeker wel van goede kwaliteit, alhoewel er
vermoedens zijn, dat er een additie van bioprotectieve culturen word toegevoegd, om de houdbaarheid te verlengen.
Dat het vlees populair is, heeft mede te maken met de inkoopprijs. (Een argentijnse ossehaas doet momenteel rond de €30,- per kilo, en een Hollandse-Franse kost rond de € 40,- per kilo). Om van een BlackAngus uit Ierland maar te zwijgen.
Het Europeesche slachtvee is over het algemeen toch van hoge kwaliteit, met uitzondering van Italiaans vlees, wat eigenlijk slecht te noemen is.
Voor veel Horeca bedrijven en slagers is het dus prijstechnisch aantrekkelijk om Argentijns vlees te verkopen, mede gezien de redelijk goede kwaliteit.
Mijn voorkeur gaat echter uit naar Europees vlees van runderen die vrij in de wei gelopen hebben, en daardoor stevig,doch mals en smaakvol vlees hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Argentijnse veestapel bestaat voornamelijk uit Aberdeen Angus en Hereford vee, twee echte vleesrassen.
Het vee loopt vrij rond in de uitgestrekte pampa's en doet zich tegoed aan het overvloedige, malse gras.
Groeihormonen zijn absoluut uit den boze in Argentinië; alles is 100% puur natuur!

Toegevoegd na 1 minuut:
dus gewoone dieren die los lopen zonder hormonen hebben een beter smaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord, maar ik heb gekozen voor het antwoord van Panteao.
Helaas kan ik nog geen plusje geven, wellicht kan Panteao dit voor me doen.