Het bereiden van een snitsel : eerst door de bloem dan eiwit en dan paneermeel, daarna frituren?

Waarom gaat het paneerlaagje los na het bakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

omdat je bloem op de snitzel hebt gedaan zodat het eiwit niet goed aan het vlees is gehecht

Toegevoegd na 3 minuten:
daardoor laat het de paneerlaag los
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vergeet niet eerst het zout en de peper, dan bloemen, door geslagen ei halen en vervolgens door de paneermeel. Lichtjes aankloppen en in de boter bakken. Frituren is geen doodszonde, het paneermeel wordt zeker niet extra vet, als de temperatuur van het vet goed is.
Het paneerlaagje gaat waarschijnlijk los, indien er teveel bloem gebruikt word. Even door de bloem halen ,en dan lichtjes afkloppen. Ook als je de schnitsel in je jus met vocht laat pruttelen, kan de paneerlaag loslaten. Dus snel bakken en opdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi, Vergeet de bloem. Eerst zouten en peperen, een beetje nootmuskaat kan ook, dan door het ei halen en daarna het paneermeel.
Bakken met croma en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een schnitzel gewoon in die volgorde paneren dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien ligt het in iets anders, en bakt je pan gewoon een beetje aan?