Graag zou ik voor een taart blauwe slagroom willen maken. Hoe krijg ik de slagroom blauw zonder de smaak te veranderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
11.3K

Antwoorden (3)

Je kan kleurstof kopen (bijvoorbeeld bij de Xenos) in kleine flesjes. Deze hebben geen smaak. Ik gebruik deze zelf ook altijd voor taarten, cakes en slagroom (:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met rode kool sap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kleurstof uit je Jamin, bijvoorbeeld! Dit is een klein potje met een gekleurde vloeistof erin, waarvan je maar een mespuntje nodig hebt per cake (in dit geval jouw slagroom). Er zitten geen geur- en/of smaakstoffen in. Bij de Jamin is een potje €2,50 volgens mij en het gaat heel lang mee!