Moet je dat "vel" dat om mozzarella heen zit verwijderen?

Om een bol mozzarella zit altijd een soort "vel" dat een andere structuur heeft dan de zachte kaas die eronder zit. Zelf vind ik de mozzarella lekkerder smaken zonder dit vel, maar ik vraag mij af wat officieel de bedoeling is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.2K

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet zit er geen vel over mozzerella, en anders kun je die vast laten zitten kijk anders ook even op de verpakking, daar staat meestal wat je moet doen.

Maar als jij de mozzerella lekkerder vind smaken zonder het vel, haal het er dan gewoon af ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan wel, maar hoeft niet zoals bij veel andere kazen. De huid, of vel is van natuurlijk materiaal gemaakt, wat je gewoon kunt eten.
http://korpus.kwb.be/file?fle=66478 , om de bolletjes snel te laten afkoelen worden de bolletjes in licht gezouten water, of koude wei gedaan en daarna met het vocht in zakjes verpakt, waardoor de mozzarella ook te bewaren is, dat is het verschil in smaak dat jij proeft tussen de huid (vel) en de binnenkant.