Hoe maak ik suiker- en zuivelvrije wafels met wafelijzer?

Hallo,

ik zoek een goed recept om suiker- en zuivelvrije wafels te maken met een wafelijzer...

Voor alle duidelijkheid, de volgende voedingsmiddelen mogen absoluut niet gebruikt worden: suiker (eender welke vorm = (on)geraffineerde suiker, fruit, agave, honing, siroop, etc...), zuivel (melk, kaas, yoghurt, etc...), koolhydraat-rijke meel/bloem (zoals tarwebloem, rijstmeel, havermeel, etc...)

De volgende voedingsmiddelen mogen gebruikt worden: eieren, vetrijke meel/bloem (zoals amandelmeel), stevia poeder (om het zoet te maken)

Wie helpt me?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou zeggen: experimenteer zelf!
gewoon amandelmeel en ei met een beetje stevia mixen,
en varieer met verschillende hoeveelheden om de beste structuur uit te vinden.

Antwoorden (1)

Ik heb deze voor je gevonden: http://www.thedailydietribe.com/2011/11/how-to-make-gluten-free-vegan-pancakes.html

Er staat bij dat je ze met elke soort meel wel kan maken, bij amandelmeel moet je minder vloeistof gebruiken.
Er staat 2 eetlepels suikerbij, maar dit kun je wel weglaten volgens mij.
Het bevat wel wat appelmoes, maar dat komt omdat dit een veganistisch recept is, en dus geen eieren bevat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is een betere, deze is met amandelmeel en eieren: http://recipes.sparkpeople.com/recipe-detail.asp?recipe=2414126
Zit wel 2 eetlepels Pancake Syrup bij, maar dan moet je even testen of je dit weg kan laten.
Ritsuka