Mag je zwarte spaghetti tijdens zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mocht je het niet vertrouwen en toch graag zwarte pasta willen eten omdat het er leuk uitziet in een gerecht: er bestaat ook zwarte pasta die niet met inktvisinkt gekleurd is, te koop bij biologische winkels.

Antwoorden (2)

Die spaghetti heeft de zwarte kleur te danken aan heel klein beetje inkt van de inktvis. Door deze inkt in het deeg te verwerken bij het maken van de pasta, krijgt de pasta zijn zwarte kleur.
Sepia-inkt bevat fosfor en cuprum. In de homeopathie wordt Sepia veelvuldig gebruikt, ook bij zwangerschap. Het kan dus geen kwaad om zwarte spaghetti te eten als je zwanger bent.
Amadea
10 jaar geleden
Ja, dat mag, de zwarte pasta's, waaronder ook de zwarte spaghetti valt, is gekleurd met kleurstoffen die komen uit de inktvis. Inktvis en pasta eten is geen bezwaar tijdens de zwangerschap of borstvoeding.
In de link nog meer weetjes over vis tijdens de zwangerschap.