Is pasta "koken" in de frigo even lekker als de normale bereiding?

We zijn hier net een testje begonnen om toe te passen in onze zaak. (als het geslaagd is natuurlijk)

we hebben ons laten vertellen dat als je pasta(nog hard) gedurende ca. 1uur in de koelkast laat staan in water, dit opwarmt in de microgolf, je het zelfde effect krijgt als de normale bereiding.

het duurt inderdaad veel langer dan de normale werking, maar dit verkopen we niet genoeg om zo'n pasta koker te kopen.

maar met dit systeem zou het perfect moeten lukken en de pasta zou 7dagen in de frigo mogen blijven.

is deze methode gekend?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Dat wordt nooit echt gaar. Een raar idee. Dat is op deze manier vies en geen reclame voor je zaak.
Kook de pasta volgens normale bereidingswijze, maar haal het van het vuur 3 minuten voordat het gaar is. Spoel de pasta met koud water af zodat het garen gestopt wordt, git het af en bewaar de pasta in een kom of pan. Dat kan een paar uur zijn, maar ook een paar dagen in de koelkast (in dat laatste geval roer een klein beetje olijfolie doorheen, anders plakt het te veel).

Opwarmen per portie in wat heet water,afgieten, saus bijvoegen en klaar is Kees.