Taarten bakken. Combi of electrische oven? Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe oven of combi.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (5)

Hoe lekker de taarten worden, hangt niet af van het verschil tussen elektrische oven of combi. Factoren die hiervoor bepalend zijn: goed recept, goede ingrediënten, vakmanschap en in sommige gevallen ook de kwaliteit van de oven. Als de temperatuurinstelling bijv. niet deugt, heeft dat zeker invloed.
De afweging die je moet maken, is: Wil je alleen een oven of wil je een oven en een magnetron? Wat voor gebruik ga je van de magnetron maken?
Zelf heb ik geïnvesteerd in een goede oven en gebruik daarnaast een goedkope magnetron. Ik gebruik de magnetron heel soms om iets te ontdooien. De oven gebruik ik vaak.
De keuze is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb je gelijk in.
Groeten
Ik persoonlijk vindt taarten bakken in de ombi-magnetron helemaal niets.Als je er één in de maand bakt,is het misschien een optie,maar als je intensief gebruik maakt,en goede resultaten wilt hebben,is een goede oven zeker aan te raden en neem dan zeker niet de goedkoopste.Check of de thermostaat goed werkt en de warmte verdeling goed is.Verder moet je natuurlijk ook goede recepten hebben,er staan er veel op internet,maar die kloppen zeker niet altijd.

Succes,
Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een oven heeft een betere warmteverdeling dan een combimagnetron en levert zeker qua rijzen een beter resultaat.

Ik adviseer een goede oven en een simpele magnetron voor opwarmen of ontdooien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb jarenlang met een combi inbouw (grill / magnetron / oven) gebruikt. Bij het gebruik van een goede combi krijg je prima resultaten. Je moet dan echter niet zomaar de goedkoopste nemen.

Wat ik erg belangrijk vond was een draaiplateau in de oven: Hierdoor wordt elke kant van de taart evenwichtig verwarmt, itt een normale [goedkopere] oven waar de warmte meestal vooral vanaf de achterwand komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een combi heb je hetzelfde als bij een electrische oven, maar dan met ook een magnetron en (vaak) grill in hetzelfde apparaat. Als je geen ruimte hebt om twee apparaten neer te zetten, is het ideaal. En door het draaiplateau in een combi heb je inderdaad ook nog een betere verdeling van de warmte dan in de meeste electrische ovens.

Je krijgt overigens wel waar je voor betaalt: ik heb ooit een combi-apparaat van een paar tientjes gehad, en die was niet erg goed. Je hoeft echt niet de hoofdprijs te betalen, maar let op meer dan alleen de prijs.

Zelf zou ik het liefst ook een echte, grote (gas)oven willen, maar zolang dat in mijn keukentje geen optie is, ben ik heel tevreden met mijn combi.