Hoe maak cuberdons?

Ik zou graag mijn mama willen verassen met haar favoriete snoep en ze heeft het het liefst vers en ik kook graag en dan kan ik er zoveel maken als ik maar wil
Dus weet iemand het recept voor cuberdons ook gekend als neuzen je mag heel het recept plaatsen of een link naar een site

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
8.6K
anneliez
10 jaar geleden
http://www.cuberdonsleopold.com/NL/het-recept-van-leopold.html
Ik denk dat het te lastig is om het zelf te maken helaas

Antwoorden (1)

Bij mijn weten is daar geen recept van te vinden,het is een beetje zaols bij cola:
Slechts 3 Belgische ambachtelijke bedrijven zouden het originele recept van de echte cuberdon in huis hebben. Elk bedrijf verrijkt de cuberdon met een persoonlijke toets. De Cuberdons Léopold zijn de enige cuberdons die exclusief 100% natuurlijke grondstoffen gebruiken, waarvan de kwaliteit en de authenticiteit aan een zeer strenge selectie worden onderworpen.

Cuberdons worden nog steeds geproduceerd op basis van het originele recept van 1873. Hij wordt gemaakt van suikersiroop, frambozensiroop en Arabische gom. De typische kegelvorm wordt in gietpoeder gestempeld, vervolgens vult men de holtes met de vloeibare suikermassa waarna ze gebakken worden in een zachte oven.Vanaf pasen tot eind september zijn er de zomercuberdons verkrijgbaar, met smaken van aardbei, sinaasappel, citroen en groene appel.

Sinds 2009 is de cuberdon als streekproduct erkend.
fremar