hoeveel aardappelrozetjes voor 4 personen?

Dan bedoel ik de kant en klare dus niet zelfgemaakte

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe grote eters die vier personen zijn, en wat er behalve de rozetjes nog meer te eten is. Zonder die informatie is de vraag niet te beantwoorden. Vier tot acht stuks per persoon, schat ik gemiddeld in. Dus tussen de 16 en de 32 exemplaren heb je dan nodig.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om 4 volwassenen waarvan 2 vrouwelijk en 2 mannelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8 pp lijkt me wel heel erg veel als er sprake is van een 'chic' maal.
Amadea
10 jaar geleden
Dat is dus ook waarom ik schreef dat de vraag niet te beantwoorden is als je niet weet wat er nog meer op tafel komt. Dienen de rozetjes in plaats van gewone aardappels bij groente en vlees, dan kunnen flinke eters er heus wel acht hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook bij een chic diner heb ik en mijn man er wel 8 nodig dus het antwoord is prima, het ligt er aan hoe groot de eters zijn. Als er geen andere zetmeelvoedingsmiddelen zijn heb je er zeker 8 nodig, ook bij normale eters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om nog even een aanvulling te geven op dit antwoord, het menu is als volgt: Paprikasoep om mee te beginnen, als hoofdgerecht een varkensoester, samen met sperziboontjes met spekjes, asperges met ham en kaas uit de oven, en aardappelrozetjes. Als toetje ben ik nog niet over uit, maar dit is verder wel hoe het eruit zal zien...

Andere antwoorden (1)

Meer dan 10 op zijn minst. Je schikt er vijf op het bord, en voorziet er minimaal nog eens zoveel per persoon.