Hoe bewaar ik een rettich het best zonder dat deze "slap" wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4K

Het beste antwoord

een vochtige theedoek er omheendraaien, en dan de koelkast in.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Rettich
Deze groente is nauw verwant aan radijs. De smaak is echter scherper. De groente komt uit eigen land, maar ook uit onder meer Frankrijk, Spanje en Duitsland.

Bewaartijd koele plaats (12-14 °C): in de koelkast bewaren
Bewaartijd koelkast (4-7 °C): 7 dagen zonder blad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg de rettich, daar waar de bladeren zaten in het water in de koelkast... Dan blijven de rettichcellen het langst op spanning...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een vochtige krant in de koelkast, in de groentelade, ik doe dat zo al jaren een oud trucje van mijn schoonmoeder......en tot nu toe wekt het perfect

Toegevoegd na 2 minuten:
WERKT, wekken is weer een ander iets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker dat inkt
Rettich is in de groentenla van de koelkast enkele dagen tot een week houdbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de grond een pot met vochtige grond de rettich daar in planten en je kunt hem weken bewaren,het id de wortel; van de plant die je gebruikt de grond is zijn natuurlijke omgeving daar bewaar je hem het best als hij niet beschadigt is.