wat is het verschil tussen room en kooproom?

ik heb een recept voor chocolademousse gevonden en heb bijna alles in huis. maar in het recept staat dat je ''room'" nodig hebt maar ik heb alleen kookroom kan ik dat ook gebruiken? en wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
6.6K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
veel winkels zijn gewoon open

Antwoorden (2)

met room wordt ongeslagen slagroom bedoeld, kookroom is meer voor hartige recepten, en dus minder geschikt voor het maken van chocolademousse
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor chocolademousse heb je echt wel slagroom met een vetgehalte van minstens 35% nodig.
De meeste soorten kook room hebben niet genoeg vet in zich en die kun je niet opkloppen zoals het hoort. Ook loop je het risico dat je chocolademousse niet naar behoren zal opstijven daar het vocht in je kook room dit tegen gaat.
Dus effe naar de winkel en de juiste room halen is aangeraden.
Succes met je mousse en smakelijk.