kan een koekenpan met anti aanbaklaag in de oven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
14.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je oven groot genoeg is kan dat zeker.
Maar of het bevorderlijk is voor de kwaliteit van je pan is de vraag.

Het beste antwoord

Ja en nee, alleen pannen waarbij op de verpakking aangegeven staat, dat deze geschikt is om te gebruiken in de oven, zijn daar geschikt voor. Het is dus niet te zeggen of jouw pan met anti-aanbaklaag daar geschikt voor is. De meeste pannen (met of zonder anti-aanbaklaag) zijn geschikt om in de oven te gebruiken. Maar dan nog kunnen de handgrepen, steel of handgreep op de deksel er niet tegen, sommige pannen trekken ook krom in de oven.
Gebruik je pan dus alleen in de oven, als dat op de verpakking vermeld staat, dat de pan daarvoor geschikt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Crea, als je pan in de oven krom trekt is dat een pan van zeer slechter kwaliteit.
Ik wou het maar effe zeggen.
Verder heb je gelijk, het is niet zozeer de pan (al dan niet anti-aanbak) maar veeleer de kunststof handvatten die niet tegen de oventemperaturen kunnen.
Daarom dat professionele potten en pannen metalen handvatten hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeft geen pan van slechte kwaliteit te zijn, op de verpakking staat altijd voor welke warmtebronnen de pan geschikt is, als je je aan die gegevens houdt, dan kun je een goede pan hebben, voor die warmtebron. Ook niet alle kwaliteitspannen zijn geschikt voor inductie bijvoorbeeld. Zelfs bij het gebruik van gas, kan een pan of de bodem van de pan krom trekken.

Andere antwoorden (2)

Ik vrees van niet het handvat is hoogstwaarschijnlijk van kunststof, En die zou dan smelten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Indien je de oven alleen gebruikt om iets warm te houden zal het op c/a 80 graden geen problemen geven.
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Bij pannen van het merk Woll is de steel afneembaar.
Ja, ik heb zelf een pan van het merk Woll en deze kan in de oven tot 250 graden. De kunststof steel is geen probleem want die is er eenvoudig af te klikken.
paulus811