Wat is het verschil tussen rode wijn en rode port als je het voor een saus gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
5.7K

Antwoorden (2)

Een heel verschil,rode porto heeft een heel apparte smaak,heel anders dan rode wijn.
fremar
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Denk dat wijn geen goede smaak zal geven,daar de smaak van porto zo typisch is.Bij ons hier kan je porto ook in kleinere flesjes kopen,of vraag het eens bij de buren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En port heeft een hoger alcohol percentage.
fremar
10 jaar geleden
Rode Porto,sorry voor de late reactie
Rode wijn maakt de saus iets zuurder en port juist zoeter.
Ik gebruik van een mengsel van beiden. Ongeveer half wijn en half port.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad een combinatie van de twee werkt erg goed. Port is zoeter, wijn iets zuurder/meer bitter of scherp.