hoe kan ik gehaktbrood het beste opwarmen in de oven?

vanavond kerstdiner. Ik wil gehaktbrood maken maar kom er zojuist achter dan ik het vlees daar niet warm kan houden omdat de oven in gebruik is.
Ik moet dit dus opnieuw opwarmen. Maar wat is de beste manier zodat het niet droog of gummie wordt? welke temp en hoe lang ongeveer, of toch in de magnetron? En wat hoeveel watt en hoe lang doe je het dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
22.5K

Antwoorden (2)

ik zou het kort opwarmen in de magnetron zo'n 5min op hoog wattage vb 750à 900Watt.Dan is de kans op uitdrogen nog gering.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helaas is een gehaktbrood van meer dan een kg niet warm in 5 minuten in de magnetron ben ik bang.
fremar
10 jaar geleden
Ja,ik zou de tijd verdubbelen
Niet in magnetron!!! Dan wordt gehakt zo taai als wat!
Direct na bereiden in alufolie wikkelen, evt braadvet bewaren en dan even 10 minuten op 180 graden opwarmen. Met folie er los overheen voor extra sappigheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en als er nu een paar uur tussen zit? Moet het dan niet langer dan 10 minuten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan dat gehaktbrood toch net zo goed lauw eten?