Ik heb iets teveel mosterd gebruikt, hoe krijg ik dit weg?

Toegevoegd na 2 uur:
Het is een gerecht met rivierkreeften, crème Fraice, mayo en rucola. En dan grove mosterd, maar die is net te scherp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
31.3K

Het beste antwoord

Ik zou wat ongeslagen slagroom of sour cream of creme fraiche toevoegen. Die drie hebben een neutraliserende werking door het hoge gehalte vet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ligt aan t recept, maar ik zou zeggen iets meer van de andere ingrediënten toevoegen
op deze manier komt de mosterd weer in evenwicht met de rest van het mengsel.

Je zult dit waarschijnlijk een beetje op de gok moeten doen, tenzij je weet hoeveel te veel mosterd je hebt toegevoegd. Ik zou zeggen steeds wat toevoegen en dan proeven tot je het idee hebt dat het weer klopt.

succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Zou ik ook doen. plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aan het recept te zien zou ik zeggen meer mayo en crème Fraice, maar ik zou zo snel niet kunnen verzinnen hoe dat uitpakt als het nog niet heel lekker smaakt ook nog wat meer rucola toevoegen.
Natuurlijk kan de traditie eraf vegen met een doekje altijd werken. Maar dan het probleem, is het saus en afveegbaar? Zo nee, dan ligt het er aan welk gerecht het is, maar bij de meeste gerechten is wat extra mosterd juist lekker! Reddie bijvoorbeeld houdt van mosterd, dus die kun je uitnodigen om bij je te eten. Maar mijn tip is dus: Of laten zitten en er een klein beetje afhalen, of je kunt inderdaad de rest van de gehaltes ook wat verhogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje tomatenketchup en wat suiker of honing toevoegen aan de mayonaise en creme fraiche en scheutje cognac naar believen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
suiker en koffiemelk toevoegen, dit haalt de scherpte weg