Korkuma kan een beetje bitter smaken, maar zover ik weet is er niet een bepaalde tegenhanger die je kan toevoegen zodat je het minder proeft. Je zou kunnen proberen iets toe te voegen dat zoet is?

Ik ben wel benieuwd waar je het voor nodig hebt. Als je een kant-en-klaar maaltijd hebt is het sowieso lastig er daarna nog mee te gaan koken en als je er zelf mee kookt, gebruik je het natuurlijk gewoon niet ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kurkuma of Geelwortel laat de smaak van vlees en vis intact, maar geeft wel een aards, exotisch accent.
Vooral ei, venkel, pompoen, spinazie, courgette, linzen en kokos neutraliseren de licht bittere smaak van de wortel. Ook peper is een goede match. Peper bevordert namelijk de opname en werking van de gezonde stoffen in geelwortel.