Ik moet voor 30 mensen kaasfundue maken. Lukt dat in een keer? Of moet het in gedeelten klaargemaakt worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat moet wel in 1 keer kunnen, grotere pannen, ingrediënten vermenigvuldigen naar het aantal personen.

Het beste antwoord

Het is zeer wel mogelijk de fondue in 1X te bereiden.
Er is echter een maar bij.
Het klaarmaken van de fondue zou geen probleem mogen opleveren maar om hem serveren zou ik toch aanraden een caquelon of vijf (minstens) te voorzien.
Anders zie ik de gasten al allemaal op rijtje langslopen met een stukje brood.......
Mijn ondervinding is dat het ideale aantal mensen om 1 caquelon 4 is. Vijf kan ook nog maar met zijn zessen wordt het al tamelijk druk in de pot.
Nog een snelle tip als je voor 30 kaasfondue wil maken maak dan voor minstens 35 daar het gewoonlijk beter smaakt met zijn allen en er gewoonlijk een ietsje meer geconsumeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord : + @WWDiver1 :
Dank je! ik heb vandaag een nieuw woord geleerd: "caquelon". Vele jaren heb ik van fondue genoten, maar nooit geweten dat het zo heet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even ter informatie:
Caquelon is de naam van het recipiënt waar de fondue in geserveerd wordt, niet de fondue zelf.
Als je het echt authentiek wil houden moet je een aardewerken caquelon nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat klopt, die hadden wij vroeger in het fondue tijdperk ook, maar ik heb nooit geweten dat "caquelon" de naam was van de "fondue-pan" van aardewerk die wij gebruikten :-) Weet ook niet meer hoe wij deze noemden, geen idee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke. Ik had het ook zo gedaan, goed gelukt en erg lekker.

Andere antwoorden (1)

Het beste is 3 pannen te maken. Je zal tenslotte ook niet al die 30 mensen om 1 pan hebben zitten. Dat wordt een rommeltje.