Hoe maak je chocolademelk met slagroom in plaats van melk?

Vrij onlangs las ik ergens (uiteraard weet ik niet meer waar) een recept van eigengemaakte chocolademelk met slagroom en pure chocolade.

Nu bedoel ik dus niet chocolademelk gemaakt van melk met een dot slagroom erop, ik doel op chocolademelk, gemaakt van gekookte slagroom (hoewel daar wel nog iets melk doorging, dacht ik).

Helaas weet ik niet meer waar ik dat recept gelezen heb en ik heb het blijkbaar ook niet opgeslagen.

Wie kan me aan dit recept helpen?

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb het bewuste recept weer gevonden.
't Stond in de laatste allerhande!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.2K
Amadea
10 jaar geleden
Misschien bedoel je het recept van AMC op http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/dranken/chocolademelk-romiger.364942 ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat was hem heel duidelijk niet. Daar wordt de slagroom alleen gebruikt om te garneren.
Amadea
10 jaar geleden
"Wanneer de melk bijna kookt, voeg je de slagroom toe. Begin met de garde ca. 2 min. op te kloppen. Doe de geraspte pure chocolade erbij en blijf kloppen totdat deze is opgelost" Niet als garnering maar meegekookt, hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oeps... iets heel erg verkeerd gelezen... Dank

Het beste antwoord

Dit zou hem kunnen zijn:

Ingredienten:
4 eetlepels Bittere Cacao
75 g Suiker
1 snufje Zout
3 eetlepels Water
6 Kruidnagels
¾ liter Melk
200 gr Verse Room
4 lange pijpjes Kaneel

Bereiding
Doe in een pan de gezeefde cacao, de suiker, het zout, het water en de kruidnagels. Onder voortdurend roeren aan de kook brengen en 2-3 minuten laten koken. Voeg melk eraan toe en 100 gr room, blijf roeren en laat de chocolade heet worden, zonder te koken. Schenk ze in grote glazen, met daarin een pijpje kaneel. Rest van de room opkloppen en toefjes erop spuiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
't Is hem echter niet, het recept waar ik het over had gebruikte geen cacao, maar echte pure chocolade.
Desalniettemin + voor de moeilte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt C4th, misschien kun je in plaats van de cacao pure chocola raspen, als je het juiste recept niet vindt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet helemaal het antwoord dat ik zocht, maar om de onterechte minnen te compenseren dan maar een +10

Andere antwoorden (1)

Twee theelepels Echte cacao, een thee lepel suiker aan maken met een klein beetje gekookt water. Met 200cc gekooktemelk maak je chocolademelk. Vervang 1/3 van de melk door slagroom. Al dat andere van hierboven kan je vergeten. Evt nog een blokje echte chocolade erdoor. Goed roeren.. Heerlijk