Is het Vlaamse woord 'klopper' een garde of een mixer?

Ik heb een bakboek gekregen, maar dit boek is geschreven in België. Voor het recept moet ik een klopper gebruiken. Ik kan niet uit de tekst opmaken of het een garde of een mixer is. Maar voor het resultaat is het wel een verschil of ik een mixer of garde gebruik.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Het beste antwoord

Nadat ik dit had opgezocht: http://www.cuizine.be/cz/producten.php?scat=1116&mode=1 bleek het duidelijk een garde te zijn.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een garde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar wordt een garde mee bedoelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een klopper is een garde maar kan ook een mixer met 1 of 2 kloppers zijn.
In ieder geval is het een toestand om dingen luchtig mee te kloppen.