mogen alle lepels in de magnetron of zijn er speciale lepels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Daarvoor kun je plastic lepels gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet alle lepels mogen in de magnetron, metaal en aluminium zijn hier zeker niet voor geschikt. http://www.wezooz.nl/video-vrije-tijd/microgolfoven-microwave-magnetron-niet
Er bestaan voor zover ik weet geen speciale lepels voor de magnetron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel hoor: plastic, glas, steen en hout kunnen in de magnetron.
En van alle vier deze materialen kom je lepels tegen. Al moet ik natuurlijk wel zeggen dat na metaal plastic het meest voorkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, alleen bestaan er geen speciale lepels voor de magnetron, zoals er wel magnetronbakjes en magnetronborden bestaan. De vraag is niet of er lepels in de magnetron kunnen, maar of er speciale lepels voor de magnetron bestaan. En nee, niet alle lepels kunnen in de magnetron, jij noemt die, die wel in de magnetron kunnen, ik heb die, die niet in de magnetron kunnen genoemd. Bedankt voor je reactie.