kan ik ongeblancheerde ingevroren spinazie opwarmen en opeten?

Ik had teveel spinazie, dus deze heb ik in de vriezer gegooid. Toen het bevroren was heb ik het in stukjes gehakseld, zodat ik mooi kleine spinazie heb om in maaltijden te gebruiken. Nu lees ik overal op internet dat je het eerst moet blancheren. Dat heb ik niet gedaan.

Kan ik mijn ingevroren spinazie nog wel eten? Ik wil het gaan wokken met andere groenten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (1)

Ingevroren spinazie gaan wokken werkt niet, daar is het veel te nat voor. Verder kan je de spinazie best wel eten, al was die niet geblancheerd. Blancheren doet men om de houdbaarheid bij heg invriezen te vergroten. Als het allemaal kort geleden gebeurd is, niets aan de hand. Maar dat wokken, niet aan beginnen. Want dan wordt het koken/stoven in die wok!