Hoe kan ik fondant dat hard is geworden in de verpakking, weer zacht en bruikbaar krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
30.2K

Het beste antwoord

Heb je fondant dat deels hard is en eigenlijk niet meer goed te gebruiken
je kan nog proberen om de fondant te verwarmen doe het dan enkele seconden tot 10 seconden afhankelijk van de hoeveelheid in de magnetron.liever enkele seconde en dan 2 keer als ineens de volle seconde
als het nog bruikbaar is
kun je zien dat het nogal droog en brokkelig is het is niet droog, maar het is brokkelig en om het mooi glad en oprolbaar te krijgen kun je gaan het kneden
vet je handpalmen in met wat margarine
Dan kan je gaan knijpen en kneden tot het zacht is
Als het te droog voelt, kneedt dan wat boter door de fondant.
Als het te zacht is, kneedt dan wat poedersuiker door de fondant.