Tamme kastanjes zijn wat moeilijk vers te houden, ze drogen snel en gaan vaak schimmelen. Ze zijn een paar weken in de koelkast te bewaren of je kunt ze invriezen.
Je kunt ze ook gecontroleerd in een goed geventileerde kamer op een plaat, los van elkaar, drogen en vervolgens in een
afsluitbare blik opbergen.

Bewaren kan in een droge mand op een droge en koele plaats. In de koelkast blijven tamme kastanjes een paar weken goed, maar de beste bewaarplaats is buiten in de natuur. Tamme kastanjes die onder een laag blad liggen blijven tot in de winter vers. Die natuurlijke situatie valt na te bootsen: leg de kastanjes tussen twee dikke lagen kastanjeblad in een veilingkistje en laat het kistje buiten in weer en wind staan.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kleine toevoeging (maar wel belangrijk): het invriezen, wat ik zelf altijd doe, doe je pas na het kort koken en pellen van de kastanjes. Hier zitten we wel altijd een halve avond aan te werken, maar dan heb je ook wat. Je kan de kastanjes daarna in porties verdelen en in zakjes in de vriezer doen.
oh, niet vergeten te kruisen voor je ze kookt :)
succes!
Verse kastanjes zijn verkrijgbaar in het najaar. U kunt ze drie tot zes dagen bewaren. Het beste bewaart u ze in een papieren zak, op een koele en droge plaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou ze niet te wild bewaren