hoeveel olie heb je nodig voor gepofte rijst?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/gepofte-rijst.116838 misschien heb je hier iets aan of kan je er iets uithalen

Antwoorden (1)

hier heb je een beschrijving
Aangepaste methode om thuis rijst te poffen: kook de rijst zoals gebruikelijk gaar,
spreid op een dienblad en laat minstens 24 uur aan de lucht drogen.
Verhit een pan olie tot rookpunt (in het filmpje zeggen ze 600F/315°C, dat lijkt me gevaarlijk heet, elders spreekt men van 191°C), doe een klein handje rijst in een stalen zeef en laat die een paar seconden of langer in de olie zakken tot het ploft en klaar. (zie: filmpje).
Let op, met deze methode krijg je geen mooi, egaal gepoft korreltje, maar een veel grilliger gevormd korreltje.

Toegevoegd na 3 minuten:
misschien kan je deze rijst er voor gebruiken
Roerbak rijst is een licht gepofte rijst met een lekker roostersmaakje. - See more at: http://www.lassie.nl/rijkeroerbakrijst/#sthash.zxF6yUr8.dpuf