Kun je een ovenpastaschotel twee dagen later nog eten?

Ik heb maandagavond een ovenpastaschotel gemaakt met o.a. kip en spinazie. De mix die niet meer in de schaal paste heb ik meteen in de koelkast gezet, is dit gezondheidswijze schadelijk om dit vanavond op te bakken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Nee als je goed gekoeld hebt en het ook weer goed opwarmt, dus geen lauwe bak uit de magnetron dan is 48 uur geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist.
Waar komt die angst voor eten toch vandaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet de angst voor eten maar voor enge restjes ;) Restjes zijn eng als je niet codeert dus niet weet hoe oud ze zijn maar dat gaat natuurlijk alleen mis als er veel verschillende mensen in de keuken staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook allang achterhaald: "Spinazie twee keer opwarmen is slecht Onzin! Vroeger was men bang dat er bij die tweede keer nitriet zou kunnen vrijkomen. En nitriet is een heel schadelijke stof. Inmiddels wordt daar anders over gedacht. Roy: “Spinazie die maximaal twee dagen in de koelkast is bewaard, kan zonder problemen worden opgewarmd.” Ralf heeft nog wel een toevoeging: “Hoe vaker iets wordt opgewarmd, hoe meer nitriet er wordt gevormd. Bovendien speelt de duur van het opwarmen een rol. Als bevroren spinazie heel langzaam wordt opgewarmd, bijvoorbeeld eerst in water en vervolgens in een pannetje, komt er meer nitriet vrij dan wanneer je dat snel doet in de magnetron.” http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond/21056715/__Spinazie_opwarmen__dat_mag_toch_niet___.html