hoe kun je zorgen dat de chocola snel stolt op ijs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook gesmolten chocola heel dun aanbrengen in een mal en die dan in de ijskast zetten en het ijs na afloop toevoegen. Toegevoegd na 1 minuut:
Met 'na afloop' bedoel ik 'na een minuut of tien', afhankelijk van hoe dik je de chocolade gesmeerd hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om vervolgens de knapperige chocolade met ijsvulling uit de mal te krijgen kan je de mal omgekeerd op je werkblad plaatsen en er een warme doek omheen draperen.

Het beste antwoord

Als je gewoon pure gesmolten chocolade gebruikt en maar een heel dun laagje op het ijs doet stolt het snel door de kou van het ijsje. Chocoladesaus stolt niet, en melkchocolade stolt minder snel omdat daar meer vet in zit.