ik heb kaas met vervaldatum 7 9 2013, tot hoelang kan ik die nog consumeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (2)

Als het in een vacium verpakking is, en mits koel bewaard gaat dit nog wel enkele weken mee,let wel op dat er zich geen schimmel vormt want dan is de kaas niet meer bruikbaar.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over kaas en schimmel wordt verschillend gedacht: http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/biologie/kleine-beschimmelde-plekjes-kaas-gewoon.36372
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.beemsterkaas.nl/nl-nl/contact/veel-gestelde-vragen/63/er-is-in-de-koelkast-een-plekje-schimmel-op-de-kaas-gekomen.-kan-ik-de-kaas-nu-nog-eten--/
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Hehe, als de mensen eens wisten wat er bij Albert Heijn gebeurd met beschimmelde kaas. Iedere ochtend voordat de winkel open gaat, prioriteit 1, de kaas nakijken op schimmel en dit weg snijden, de rest verkopen :-D
De datum op zuivel is een indicatie dat het product tot de aangegeven datum, mits volgens voorschrift bewaard, nog goed is. Kaas en zure zuivelproducten (yoghurt en dergelijke) blijven meestal veel langer goed dan de datum aangeeft. Ik zou kaas gewoon eten tot het niet meer lekker is. In tegenstelling tot vers vlees en kip bevat kaas vrijwel nooit ziekmakende bacteriën. Dus ik zou zeggen: Neem rustig twee weken om de kaas op te eten.

Toegevoegd na 55 seconden:
En schimmel op kaas is geen groot probleem. Gewoon het beschimmelde stuk wegsnijden en de rest verkopen. Doet de kaasboer ook...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel opeten. Niet verkopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha verkopen. Dat doet de kaasboer inderdaad wel.
+