kan je een kant en klaar pak bakmix van 2011 nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
13.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
zo duur zijn die mixpakken niet, koop anders gewoon een nieuwe.
zou nog wel goed kunnen zijn, als het alleen poeder is, maar het kan muf gaan smaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@LGA: ik mag toch hopen dat je het woordje "geen" vergeten bent.

Antwoorden (3)

In principe wel maar je moet het altijd zelf checken. Maak het open, kijk ernaar, ruik eraan, haal er een flinke lepel uit en bekijk wat er dan nog onder zit en check de mix nog eens goed door het op een bord uit te strooien. Als je niets vreemds ziet kun je het gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na een paar maanden hooguit zou ik het product gebruiken, na de controle zoals Pelle hierboven al goed omschreef. Na 2jaar niet meer. Onzichtbare schimmelsporen zijn wellicht ook niet te ruiken, maar kunnen inmiddels wel in het meel aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het pas ook gedaan, maar zonde van de toe te voegen ingrediënten, elektrisch en tijd, want de rijskracht was er volledig uit. Het bleef een reep cake van 2 cm dik. Doodzonde!

Toegevoegd na 1 minuut:
Elektrische oven bedoelde ik, en tijd!