Hoeveel gram appel is een grote appel in een cake recept?

Ik wil morgen de appel-kaneel cake van koopmans gaan maken, echter staat in het recept dat er 1 grote appel voor nodig is, maar ik ben geen goeie schiller.. dus vandaar weet iemand hoevee gram appel ik ervoor moet rekenen ongeveer?
http://www.koopmans.com/recepten/koopmans-recepten/cake/oud-hollandse-appel-kaneelcake/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
14.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het doet er echt niet toe hoeveel gram die appel juist weegt, hoor. Als je de voorkeur geeft aan veel appelstukjes, kan je evengoed 2 kleinere appels schillen en ze toevoegen. Veel succes en eet smakelijk!

Antwoorden (2)

Een grote appel weegt ongeveer 140 gram.
Amadea
10 jaar geleden
Ik heb het voor je gewogen, omdat ik appels in huis had. 220 gram weegt zo'n grote appel. Wat je gebruikt voor de cake zelf (dus het gewicht zonder schil en het klokhuis) is dan ongeveer 170 gram.