kan je peperzaden uit pepers van de winkel halen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Lijkt mij niet, want dan blijven er allemaal kapotte, onverkoopbare pepers in de winkel liggen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Of bedoel je erst kopen en dan eruit halen? Dat is logischer, haha

Antwoorden (3)

ja hoor, dat kan.
Maar het is niet zeker of ze even kiemkrachtig zijn als een pakje zaad. Maar wel leuk om te proberen
anneliez
10 jaar geleden
Ja dit kan.

Met een mesje gaat dit het makkelijkst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit gaat perfect.
Heb verleden jaar een pepertje leeggehaald en de zaadjes 2 maand in de koelkast gezet.
Ergens halverwege oktober heb ik er een tiental gezaaid en deze zijn allemaal uitgekomen. Na een drietal weken heb ik ze verpot en begin dit jaar heb ik de 5 grootste en sterkste planten elk in een grote pot (40 cm) gezet. Deze potten heb ik na de ijsheiligen buiten gezet en nu ben ik aan het oogsten.
Ik veronderstel dat de ene soort zich beter leent om in ons klimaat te groeien dan de andere maar het kan dus perfect.