Hoe maak je ijs met een icemaker?

Ik had een tijdje terug (inmiddels meer dan een jaar geleden) een zgn. icemaker gekocht (ziehier http://www.conrad.nl/ce/nl/product/487035?WT ) alleen heb ik nooit geweten hoe ik ijs moet maken en ik ben de handleiding kwijt. Kan iemand mij een korte instructie geven hoe ik dat doe? Of kan ik het ergens tegenkomen op een receptensite? Het enige wat ik weet is dat je (volle?) melk en suiker nodig hebt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier kun je de handleiding vinden:
http://portal0.sli24.de/index.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ehm, hier dus :)
http://portal0.sli24.de/bdas/CTC/263045/Bedienungsanleitung_ICM_3225.pdf

Het beste antwoord

Je hebt wel iets meer nodig dan alleen melk en suiker.

Ingrediënten:
1 L Melk
1 Vanillestok
3 Eidooiers
225 gr Suiker
35 gr Maïzena of puddingpoeder
2 dl
room

Bereiding:
Melk aan de kook brengen met vanillestok.
Eidooiers met suiker tot ruban (wit schuim) kloppen --> maïzena toevoegen en goed mengen.
Melk op de ruban gieten en terwijl voortdurend blijven roeren.
Mengsel terug in kookpan gieten en onder voortdurend roeren (met een klopper) aan de kook brengen. Even laten doorkoken en uitgieten.
Mengsel laten afkoelen.
Wanneer mengsel volledig koud is room toevoegen en in ijsroommachine afdraaien.

Dit is een heerlijk ijs waar je alle kanten mee op kan. Met chocoladesaus of fruit met of zonder crème fraîche (slagroom voor de Nederlanders), alles kan.

Opmerking Het tot een ruban kloppen duurt wel even, ik schat zoiets van een tien tot vijftien minuten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk! Het kost toch wel iets meer werk dan ik had verwacht. Kan het ook met ijspoeder? (Ik werkte vroeger bij een snackbar waar ze poeder met melk vermengden in de ijsmachine en hier softijs en milkshake uit kwam).