Hoe maak je ijs als je een eenvoudige keuken hebt?

Omdat het de laatste dagen zo warm is dacht ik om eens een keer zelf ijs te maken maar het probleem is dat ik niet weet hoe!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke tip spekkebekkie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen waterijsje maar echt ijs!
paulus811
10 jaar geleden
Ik vraag me af wat 'een eenvoudige keuken' ertoe doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Paulus: ik denk dat VS bedoelt dat ze geen ijsmachine heeft. Maar als het betekent dat ze geen mixer en/of vriezer heeft, wordt het lastiger natuurlijk. Manon: wat voor ijs wil je maken? Het maakt nogal uit of je waterijs wilt maken, ijs van vruchtensap of -siroop, je ijs wilt maken van gepureerd fruit, of dat je room-, yoghurt- of sorbetijs bedoelt.

Het beste antwoord

dit is ook lekker
1 pakje diepvries fruit (aardbeien, of kersen enz. enz.)
250 ml. Slagroom
2 eetlepels witte Basterdsuiker
Het ingevroren fruit in de blender doen en er al draaiend de basterdsuiker en de slagroom toevoegen (langzaam).
Na 1 minuut heb je heerlijk vers gedraaid vruchtenroomijs, niet te zoet en lekker fris.
kan je ook met een staafmixer doen dan mixen tot al het fruit glad is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor het recept en dat zal heerlijk zijn!

Andere antwoorden (5)

Je neemt een plastic bekertje. Doet daar een klein scheutje limonadesiroop in en vult dat aan met kraanwater. Dan zet je dat bekertje in het vriesvak van je koelkast. Enige tijd later heb je een heerlijk waterijsje.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik een plastic bekertje , pureer fruit, maak een smoothie, maak limonade of giet vruchtensap/frisdrank in het bekertje. Laat een paar uur staan en heerlijk ijs!
Aardbeien sorbetijs (maar kan ook met ander zacht fruit)
Bij ons altijd een succes.

Ingrediënten
300 gram aardbeien, 100 ml water, 60 gram suiker

Bereidingswijze
Doe de suiker en het water in een pannetje en breng aan de kook tot alle suiker opgelost is en laat dan nog even doorkoken. Haal het pannetje van het vuur en laat het suikerwater iets afkoelen. Was de aarbeien en verwijder het kroontje en pureer het fruit in de keukenmachine of met een staafmixer. Meng het suikerwater met het gepureerde fruit.

Giet het fruitmengsel in een bakje (bij voorkeur van metaal, dat geleidt de kou het beste) en en zet in de diepvries. Roer ieder half uur het ijs. Als het ijs kristallen begint te vormen, moet je iets vaker roeren.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u
IJs maak je door water te bevriezen. In een eenvoudige keuken kan dit door een bakje water in het vriesvak van je koelkast te zetten. Als je geen koelkast hebt wordt het lastig. Heb je een CO2 blusser?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
LOL die CO2 blusser...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry dat ik zo onduidelijk was, ijs om op te eten
Ik weet niet hoe gevorderd je bent met koken maar een parfait maken is ook heel leuk en super lekker! Een parfait is een soort ijstaart en je kunt er eindeloos mee variëren.
Hier een recept voor een simpele vanille-parfait:
http://www.smulweb.nl/recepten/1251191/Klassieke-vanillie-parfait
Maar je kunt er echt alles in doen wat je maar lekker vindt (bijvoorbeeld likeur of fruit of verkruimelde koekjes of nootjes)

En het is ook niet zo heel moeilijk als je gewoon het recept volgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van Gilse heeft pas melktover-ijs op de markt gebracht, hiermee kun je makkelijk en zonder ijsmachine schepijs maken.