Hoe bak je 2 stukken kippenborst in een frituurpan?

Hallo,

ik heb onlangs in de Aldi een 'Mini Frituurpan' gekocht (Capaciteit: 1 liter - 900 Watt vermogen, max. 190 graden) waarmee ik 2 stukken (2 x 300gr) kippenborst in wil bakken;

Ik wil het bakken met kokosolie omdat dit een gezond(er) alternatief is naar het schijnt...

De vraag is: is dat mogelijk? Kan ik 2 stukken kippenborst in zo'n frituurpan bakken?

Zo ja, hoe lang en hoe warm bak ik deze het best?

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Ik zou zelf de kip in reepjes of blokjes snijden. dit zodat het makkelijker is voor de kip om gaar te worden. Ook zou ik de kip paneren als je dat nog niet van plan was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt me inderdaad verstandiger, kan paneren ook met volkoren tarwebloem of met volkoren rijstmeel? En kan je als laatst ook zeggen hoe warm en hoe lang ik ze dan het best bak?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
?????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het met volkoren tarwebloem doen. Ik heb zelf geen ervaring met volkoren rijstmeel.
180 graden en ik denk ongeveer 5 minuten als richtlijn.
Echter denk ik dat je gewoon zelf wel kan zien wanneer de kip klaar is; de baktijd zal liggen aan hoeveel kip je tegelijk bakt e.d.

Andere antwoorden (2)

3 tot 5 minuten frituren op ongeveer 180 graden Celsius. Voor het consumeren altijd even kijken of de kip mooi wit gaar is van binnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat je persoonlijke ervaring wat je schrijft of heb je het ergens gelezen?
Utrecht
10 jaar geleden
En ik zou ze na elkaar bakken: je hebt maar 1 liter vet en 900W verwarmingsvermogen. Als je daar 600 gram kip tegelijk in doet, koelt het vet veel te erg af en duurt het uren voor het vlees gaar is.
Stelregel is ongeveer 20% van de inhoud tegelijk: in jouw kleine pannetje is dat dat 200gram tegelijk bakken. Moet je je filets in stukjes snijden.
Is toch al beter omdat een hele filet veel te dik is om in het midden goed gaar te worden. Dus overlangs doorsnijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Succes want het is niet echt lekker als je het frituurt.
Je zou de kip van te voren kunnen koken, daarvoor zijn 15 á 20 minuten voldoende.
Zo blijft de kip mals en hoef je deze alleen maar te frituren om je krokante korstje te krijgen. Dan zou ik zeggen 6 minuten op 180 graden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen met koken houd ik me niet bezig, ik zou ze wel in kleinere stukjes kunnen snijden, is dat een beter idee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kleinere stukjes zijn altijd beter.
Lekkere manier om te paneren is bijvoorbeeld; eerst door de bloem dan door het ei dan door de maizena. De maizena zou je ook kunnen kruiden met peper en zout.