Met wat moet je een taart afsmeren als je wilt dat de fondant of marsepein niet smelt ?

Als je ene taart maakt moet je de taart afsmeren met botercreme of slagroom. Als ik een taart bekleed met fondant met wat moet ik het dan afsmeren ? En als ik bekleed met marsepein , met wat moet ik het dan afsmeren?

En ik had nog een vraag. Als je een taart bekleed met fondant of marsepein hoe maak je dan dat patroon met ruitjes ? Zo van die schuine strepen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
5.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ken je deze site: http://www.deleukstetaarten.nl/ daar is ook een forum waar je dit soort vragen kunt stellen! Daar zitten een heleboel kenners. Succes!

Antwoorden (2)

Als je je taart wil bekleden met fondant moet je botercreme gebruiken. Anders kan de fondant wegsmelten. Marsepein op slagroom kan wel. Maar dit ligt ook wel weer aan de kwaliteit van de marsepein. Tenslotte heb je ook vaak marsepeine decoraties op slagroom wat ook niet smelt

Toegevoegd na 1 minuut:
Die ruitjes maak je een cone tool. Een decoratie middel waarmee je zulke strepen kan maken in fondant of marsepein
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=TGXjNwNiY3Q

Kijk hier eens voor de juiste techniek van het afsmeren. In het algemeen wordt afgesmeerd met en botercrème. Recept;
Zorg dat alles op kamertemperatuur is en begin met het mixen van 125 gr. ongezouten roomboter tot hij zacht en crèmig is.
Zeef er 250 gr. poedersuiker bij en doe er 3 eetl. water bij. Zet de mixer erin en meng alles, klaar! Voor een smaakje kan je er geraspte citrusschil door mengen of in plaats van water sinaasappelsap of een lekker drankje nemen als Bailey, rum, Amaretto enz. Ook met enkele druppels levensmiddelen kleurstof kan je er nog een kleurtje aan geven.

Indien je je afvraagt wat ze gebruikt voor het tremperen dan kan je dat doen met een lekkere vloeistof als limoncello, Grand Marnier, suikerstroop (al dan niet met smaakje) of met vruchtensap. Als je het met een bepaalde drank doet, zou ik dezelfde drank in mijn botercrème gebruiken.

http://www.youtube.com/watch?v=fumrRuUueg0

Hier is de techniek om hem te bekleden met fondant/marsepein.
De ruitjes maak je door met de achterkant van een plastic mes of bakspatel (het kunststof schrapertje wat de banketbakker altijd gebruikt, de fondant in motief te drukken op de glad afgestreken laag.
amc